Cum se completeaza o amiabila?constatare amiabila de accident

Pentru început, trebuie să completați un singur constat amiabil. Ulterior, fiecare șofer păstrând câte o pagină autocopiativă. 

Apoi, ai la dispoziție 24 de ore pentru a-l transmite companiei de asigurări.

Primele 5 puncte de pe constatul amiabil, pot fi completate de către oricare dintre cei doi șoferi implicați. Acestea sunt:

  1. Data și ora accidentului (inclusiv minutul);
  2. Localizarea accidentului (țara, oraș, strada, intersecție de străzi etc.);
  3. Vătămări corporale (dacă nu există, se bifează căsuța NU);
  4. Pagube materiale la alte vehicule decât A și B sau la alte obiecte decât cele 2 vehicule (se bifează cu NU);
  5. Martori, dacă există (se menționează numele complet, adresa acestora și datele de contact);

Mai departe, partea albastră a constatului revine șoferului vinovat de producerea accidentului, iar partea galbenă celui păgubit. Completăm astfel:

Asigurat/deținător poliță RCA- se adaugă datele celui care a încheiat polița de asigurare RCA;

  1. Datele despre vehicul- se completează în totalitate, cu informațiile exacte din talon;
  2. Detaliile despre societatea de asigurări- fiecare șofer va completa cu informațiile din polița de asigurare a propriului vehicul;
  3. Datele despre conducătorul vehiculului- care  poate fi o persoană diferită de asigurat/deținător poliță;
  4. La «Indicaţi punctul iniţial de impact pentru vehiculul A/B printr-o săgeată», veţi pune vârful săgeţii pe locul iniţial de impact al vehiculului pe care îl conduceați;
  5. La «Pagube vizibile la vehiculul A/B» , veți menționa locul eventualelor daune, ex: mască faţă, bară protecţie faţă.

Completarea coloanei din mijloc a constatului amiabil:

  1. «ÎMPREJURÃRI»- Bifează cu X căsuţa (sau căsuţele) corespunzătoare situaţiei vehiculului condus de tine (de la 1 la 17). În ultima căsuţă, după căsuţa numerotată cu cifra 17, specificaţi numărul de căsuţe marcate cu X pe coloana fiecăruia ( dacă sunt marcate cu X, 3 căsuţe pe coloana ta, scrie cifra 3);
  2. La punctul 13, se va realiza efectiv schița accidentului. Într-un mod simplist, încercați să includeți autoturismele, marcate printr-un dreptunghi, alături de câte o săgeată care să arate direcția. Introduceți și eventualele marcaje sau indicatoare rutiere, dar și numele străzilor relevante;
  3. La «Observații despre producerea accidentului» puteți include, pe scurt, eventualele observații existente;
  4. Semnăturile celor 2 șoferi sunt esențiale și obligatorii, constatul amiabil nefiind valabil în lipsa acestora

In ce conditii se poate incheia o Amiabila?

Sintagma “accident usor” este mult prea vaga pentru a fi multumitoare, iar, cand vine vorba de domenii care interfereaza cu cel legal, reprezentarea clara a tuturor conceptelor este o necesitate. Este important sa cunosti situatiile concrete in care se poate incheia o amiabila auto, caci lista acestora este limitativa.

In primul rand, trebuie sa stii ca procedura constatarii amiabile nu poate fi luata in considerare decat in cazul unui accident petrecut pe teritoriul Romaniei, intre doua autoturisme inmatriculate sau inregistrate in Romania. Apoi, este necesar ca ambele vehicule  sa aiba RCAul valabil la data producerii accidentului. Nu in ultimul rand, in ceea ce priveste pagubele produse si atitudinea soferilor fata de acestea, ia in considerare urmatoarele aspecte: pagubele trebuie sa fie exclusiv materiale si sa fi afectat numai cele doua vehicule implicate, iar posesorii autoturismelor  trebuie sa isi exprime dorinta de a rezolva pe cale amiabila conflictul prin semnarea formularului specific acestei proceduri. 

Care sunt documentele necesare incheierii unei Amiabile auto?

Orice sofer responsabil are mereu la dispozitie un constat amiabil necompletat. Acesta are rolul de a contura cat mai bine imprejurarile in care s-a produs accidentul si este alcatuit din formularul propriu-zis si doua pagini autocopiative care vor servi drept proba a acordului de vointa in vederea incheierii actului de catre fiecare dintre cei doi soferi.

Pe langa constat, amiabila auto va mai implica utilizarea unei serii de documente. Soferul vinovat va trebui sa-i inmaneze pagubitului:

  • o copie dupa cartea de identitate;
  • o copie a talonului auto;
  • o copie a permisului de conducere;
  • o copie a politei RCA.
  •  
  • Soferul al carui autoturism a fost accidentat fara ca acesta sa aiba vreo vina va trebui sa se consulte cu asiguratorul celui vinovat in vederea obtinerii de despagubiri. In cazul in care partea vatamata dispune de o asigurare CASCO, daunele vor fi acoperite de compania de asigurari a pagubitului, ulterior suma de bani fiind restituita asiguratorului CASCO de catre asiguratorul RCA al vinovatului.
  •  

Este aceasta procedura reglementata de lege?

Raspunsul este unul afirmativ. Nu este cazul sa crezi sub nicio forma ca aceasta procedura implica o serie ascunzisuri care pot atrage penalitati. Reglementarea legala a procedurii amiabile se gaseste in Legea numarul 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie, aceasta  fiind completata de prevederile OUG 195/2002, privind circulatia pe drumurile publice.

Asadar, daca vei fi vreodata parte dintr-un accident auto minor, incearca sa discuti cu celalalt ghinionist si sa propui abordarea unei astfel de proceduri. Avantajele sunt multiple, Amiabila auto fiind solutia ideala pentru acest tip de problema.

Vrei Formular de Amiabila Auto Gratuit?

Dacă îți lipsește constatul amiabil, îl poți cere aici, iar eu ți-l voi trimite în cel mai scurt timp posibil, gratuit. De asemenea, dacă alegi să închei asigurarea  RCA prin intermediul meu, mă voi asigura că vei avea mereu un exemplar și acces nelimitat la consultanță în privința constatului, daunelor sau orice alte nelămuriri în privința poliței.

Este bine să fii informat, dar este important să ai și acces la un specialist care să te îndrume! Nu ezita să mă contactezi oricând pentru detalii legate de domeniul asigurărilor.

Orice persoană juridică trebuie să știe ce înseamnă leasing operațional, în ce fel de situații se poate aplică, ce beneficii are și nu numai. Ei bine, iată toate informațiile de care ai nevoie legate de acest aspect, care îți vor fi de folos dacă și tu vrei să apelezi la leasingul operațional pentru firma ta!

Ce este leasingul operațional

În definiția să, leasingul operațional reprezintă nimic altceva decât transferarea dreptului de a utiliza o flota de autoturisme unei companii, respectând condițiile de achitare a unei rate lunare fixe, astfel încât această rată să acopere toate costurile necesare pentru bună funcționare a autoturismelor, cât și pentru alte servicii adiționale precum asigurări auto, dobânzi, taxe, impozite, reparații, mentenanță sau costuri administrative. Toate riscurile posibile aferente utilizării autoturismelor sunt preluate în mod automat de către firma de leasing operațional. Prin urmare, această procedura vine cu numeroase avantaje pentru persoanele juridice care activează în domenii în care este necesară utilizarea constanța a autoturismelor, autocamioanelor sau a altor vehicule de transport.

Preluare leasing autoturisme - ce înseamnă

Operațiunea de preluare în leasing operațional înseamnă că riscurile care intervin atunci când este utilizat un autoturism, precum accidente, reparații, plata taxelor sau a impozitelor, mentenanță lunară, revizii lunare sau anuale și alte asemenea revin companiei care acordă leasingul operațional. Prin urmare, persoană care solicită contractul de leasing pentru o flota de mașini sau alte autoturisme nu va avea de gestionat astfel de riscuri.

Există și câteva condiții pentru leasing operațional care țin în principal de o anumită valoare reziduală de leasing operațional. Astfel, parcul auto poate fi externalizat în mod parțial sau în mod complet prin intermediul unui contract de închiriere, ori a unui contract pentru managementul de flote de autoturisme, iar acest contract poate avea o durata cuprinsă între 12 luni și 57 de luni, cu posibilitate de prelungire. 

Leasing

Prin urmare, clientul care solicită leasingul operațional va avea o singură responsabilitate, și anume aceea de a achita lunar o rată fixă. Această rată reprezintă TCO-ul autoturismului sau autoturismelor, respectiv costul total de funcționare. Dacă și tu vrei un astfel de contract pentru firma ta, beneficiul de care vei avea parte este că vei avea un leasing operațional avans zero, deci nu trebuie să plătești nimic adițional. Mai mult decât atât, poți realiza leasing operațional pentru firme noi, pfa sau instituții publice, iar procedura poate fi și cu preluare leasing auto rulate sau cu leasing operațional autoutilitare.

leasingul operational

Leasing operațional România - ce trebuie să știi

În România, contractul de leasing operațional pentru persoane juridice nu este cu nimic diferit față de alte țări din Uniunea Europeană, procedura de acordare a leasingului operațional fiind aceeași. Prin urmare, se pot acordă preluări leasing în cadrul Europei pentru persoane juridice, firme sau companii, nefiind diferite criterii față de procedura de leasing operațional extern. Despre procedurile de leasing operațional păreri există de la multe firme și instituții, iar părerea generală este una foarte pozitivă, existând numeroase avantaje de leasing auto pe firma ale unui astfel de contract, precum este cel de deductibilitate leasing operațional.

Totodată, ratele pe care clientul trebuie să le plătească anual sunt rate fixe ce nu se modifică și care pot fi împărțite în anumite perioade precum 12 sau 48 de luni, acestea având o deductibilitate totală în contabilitatea de gestiune a firmei client. Mai mult decât atât, în procedura de închiriere a unei flote de autoturisme noi sau rulate prin intermediul unui contract de leasing operațional cu o firma specializată în acordare de leasing financiar sau operațional, pe lângă închirierea propriu-zisă, ratele anuale pot include anumite servicii adiționale. Astfel de servicii pot face referire la cauciucuri, combustibil sau alte costuri necesare ce trebuie achitate. La finalizarea perioadei de contract de leasing operațional, bunul care a fost utilizat de client pe perioada contractuală va reveni în mod firesc firmei care a acordat leasingul operațional.

Avantaje leasing operațional

Avantajul esențial al unui contract de leasing operațional pentru o persoană juridică sau pentru o firma este acela al contabilității, deoarece firma poate beneficia de o deductibilitate a costurilor aferente întreținerii și folosirii autoturismelor prin intermediul contractului de leasing operațional. Astfel, în contabilitate, costurile aferente utilizării flotelor de autoturisme vor fi deductibile, iar asta deoarece acestea revin firmei care acordă leasingul, și nu clientului care beneficiază de flota de autoturisme.

Un alt avantaj este că poți alege dacă vrei să beneficiezi de o flota de autoturisme noi sau rulate, precum și faptul că tu vei alege tipul de autoturisme pe care îl vei folosi și care va fi trecut în contract. Mai mult decât atât, nu trebuie să plătești costuri adiționale sau taxe suplimentare.

Față de leasingul financiar care înseamnă un anumit contract de închiriere care îți oferă la finalizarea să posibilitatea de a achiziționa bunul cuprins în contract, și să devii astfel proprietar asupra acestui bun contra unei anumite valori reziduale, leasingul operațional are alte avantaje. Astfel, prin intermediul unui contract de leasing operațional, o persoană juridică va constată diferența că, la finalul perioadei de contract, bunul care face obiectul contractului de leasing operațional nu poate fi asigurat, fiind în totalitate bunul firmei care asigura contractul, ceea ce înseamnă deductibilitate în contabilitatea de gestiune a firmei clientului pentru costurile aferente utilizării bunului.

Prin urmare, leasingul operațional reprezintă și o procedura de finanțare care îți poate permite ție, că și client, să achiți o rată echivalentă cu utlizarea mașinii și să utilizezi o flota de mașini noi sau rulate. Astfel de contracte de leasing operațional sunt la foarte mare căutare în momentul de față în România, datorită acestor avantaje. Clienții principali care apelează la firme ce acordă leasing operațional sunt printre cele mai mari companii din România. Astfel de companii ce folosesc constant contracte de leasing operațional sunt companii cu management standardizat, care este bazat pe anumite bugete, dar și corporații mari și companii românești de anvergură în Europa.

În concluzie, numeroasele avantaje pe care le ai că și client în cadrul unui contract de leasing operațional sunt mai mult decât suficiente pentru a profită de această posibilitate în cadrul firmei tale, că persoană juridică. Mai ales atunci când activezi într-un domeniu în care folosirea zilnică a autoturismelor este necesară pentru bună funcționare a firmei și pentru obținerea de profit, utilizarea unei flote de mașini este mai mult decât bine venită. Nu mai stă pe gânduri și apelează și tu la un astfel de contract, căci cheltuielile și costurile din contabilitatea de gestiune vor fi deductibile!

Sursă foto:Canva.com

Totul despre asigurări

965
966
Articole recente
img-7

Blog

Calculator RCA fără date personale 🔷 Aflați prețul de referință

Un calculator RCA online fără necesitatea introducerii datelor personale este o resursă extrem de utilă

Rca Rate prin TBI

Blog

RCA in Rate 🙌 Alege o asigurare rca în rate fara dobanda

Asigurarea RCA în rate este varianta convenabilă la care apelează din ce în ce mai

img-9

Blog

Impozit auto 2024 » ce acte îți sunt necesare și cum se calculează impozitul auto

Deținerea unui autoturism implică, de cele mai multe ori, o responsabilitate mare. Este important că

Asigurari Contactless ©2021-2024 All Rights Reserved

Acceptați consimțământul pentru a vizualiza acest lucru

Faceți clic pentru a permite Embedded Videos